Obec Služátky

Nové fotografie

Zasedání zastupitelstva 11. 11. - zápis a výpis ze zápisu

Úvodní strana » Úřední deska » Zasedání zastupitelstva 11. 11. - zápis a výpis ze zápisu

Výpis ze zápisu č. 10 (úplný zápis v příloze) ze zasedání zastupitelstva obce Služátky konaného dne 11. 11. 2011 ve Služátkách 8.

  1. Stanovení pravidel pro samovýrobu palivového dřeva z obecních lesů . Starosta seznámil členy ZO o lesní těžbě v lokalitě Leština, zbytky po těžbě byly těžení firmou štěpokovány, což nebylo předem domluveno. Je již částečně zpracované (rozřezané na 1 – 2 metry dlouhé klády). Zároveň máme evidovány 4 žádosti občanů Slučátek o odkup palivového dřeva, zpracovaného samovýrobou. O této záležitosti již ZO jednalo 23. 2. 2011 a poté byla zveřejněna výzva zájemcům o samovýrobu palivového dřeva. V rámci transparentnosti a jednotného přístupu budou připraveny na příští ZO Pravidla pro samovýrobu a prodej palivového dřeva z obecního lesů, která budou obsahovat postup pro příjem a vyřízení žádostí, povinnosti žadatele, organizace samovýroby, výkon prací na vlastní nebezpečí, maximální množství na jednu žádost a stanovení ceny. Cena za samovýrobu by měla být stanovena s rozlišení dle kvality a přístupnosti, takto: lokalita Nad vodárnou a Hlavňov nad cestou – dobře přístupná – 200 Kč/m3; lokalita Leština – méně přístupná – 150 Kč/m3; lokalita Podél trati (pod cestou) – špatně přístupná – 100 Kč/m3. Cena za hotové palivo: 500,–Kč/m3 – měkké dřevo; 800,– Kč/m3 – tvrdé dřevo. Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje: 1) prodej hotového palivového dřeva za cenu 500 Kč/m3; 2) přípravu pravidel pro samovýrobu a prodej palivového dřeva z obecních lesů k projednání na příštím ZO.
  2. Prodej obecních pozemků: Zastupitelstvo schvaluje zveřejnění záměru prodeje souboru pozemků: p. č. 394/3 (503 m2), 410/2 (cca 100 m2), 410/1 (1873 m2) a 551/3 (cca 50 m2), k.ú. Služátky s těmito podmínkami:; umožnění přístupu na místní komunikaci, která s těmito pozemky sousedí (stará cesta);; povinnost zachování přístupu na p. č. 392 p. Havla ze staré cesty přes p. č. 410/2; prodejní cena 100 tis. Kč.
  3. Provedení inventarizace majetku, pohledávek a závazků r. 2011: Starosta podal návrh na složení inventarizační komise jako v loňském roce. Zastupitelstvo jmenuje inventarizační komisi pro rok 2011: Chlad František – předseda, Rut Luboš – Gabková Vlasta – člen. Zastupitelstvo jmenuje inventarizační komisi pro provedení inventarizace majetku, pohledávek a závazků k 31.12. 2010 ve složení: Chlad František – předseda; Martin Franta – člen; Luboš Rut – člen
  4. Hospodaření obce – plnění rozpočtu r. 2011, rozpočtové opatření č. 6 a příprava návrhu rozpočtu na r. 2012.
  1. Starosta informoval o hospodaření obce k dnešnímu dni: stav účtu 192 tis. Kč; další očekávané příjmy 40 tis. za dřevo a 30 za výkon státní správy; očekávané výdaje 33 tis. doplatek za komunální odpad firmě AVE; platba za žáky navštěvující ZŠ ve světlé n. S. za školní rok 2010/2011 ve výši 135 800 Kč; Zastupitelstvo projednalo rozpočtové opatření č. 6 – úhrady obci Malčín za 2 děti navštěvující mateřskou školu v Malčíně – 8 tis. Kč.
  2. Starosta přednesl návrh rozpočtu na rok 2012 v členění jako v letošním roce. Do výdajů na kulturní akce a sportovní akce (Pohádkový les, obecní veselice apod.) dát 30 tis. Kč. Dále do výdajů bude zařazena nová investice na rekonstrukci a nástavbu hasičské zbrojnice ve výši 400 tis. Kč. Vzhledem k předpokládaným příjmům 1 100 tis. bude rozpočet schodkový. Zastupitelstvo ukládá finančnímu výboru připravit návrh rozpočtu se zařazení investice na opravu a nástavbu hasičské zbrojnice ve výši 400 tis. Kč a na kulturní akce 30 tis.Kč.
  3. Dále starosta informoval, že bychom v příštím roce požádali o dotaci KÚ z programu obnovy venkova k dalšímu jednání na tyto akce: úprava komunikací, nátěr kapličky a úprava okolního prostranství nátěr budovy obecního úřadu, veřejné osvětlení v Josefodole (dole u Kubešů, nahoře navazující na světelské veř. osvětlení kolem nových rodinných domků a dále až k RD Fritschových. Starosta bude jednat s energetiky o realizaci přeložky elektrického vedení v této části Josefodolu do země a možnosti současného přiložení kabelu veř. osvětlení za účasti obce.

5. Prořezání stromů na návsi (kolem kapličky): Zastupitelstvo projednalo potřebu odborného ošetření stromů u kapličky na svém zasedání 27. 9. 2011. Za tímto účelem byla oslovena odborná firma Novák-zahrada, která podala nabídku ve dvou variantách: 1) na odborné ošetření 4 lip u kaplička ve výši 17952 Kč 2) na odborné ošetření 2 lip pod silnicí ve výši 6888 Kč. Po projednání bylo navrženo vzhledem k současným možnostem rozpočtu odborně ošetřit všechny lípy, tj. 6 ks najednou.

6. Informace, různé:

  1. Obecní vodovod – podklady pro majetkovou evidenci byly zpracovatelem dokončeny a jsou u příslušných schvalovacích orgánů, v příštím roce bychom měli mít finanční rezervu na pořízení nového filtru.
  2. Situace ve společném postupu obcí na vybudování kanalizace – bude uskutečněno společné jednání města Světlá nad Sázavou, Služátky a Druhanov s vlastníky nemovitostí, kteří mají enormní požadavky za věcné břemeno spojené s umístění kanalizačního potrubí na jejich pozemcích . Od tohoto jednání si zainteresované obce slibují posunutí k v přípravách na realizaci. Vybudování obecní kanalizace považujeme za velmi prioritní pro obec Služátky, protože dojde ke zlepšení životního prostředí a bydlení občanů.
  3. Vyřízení žádosti p. Galbavého – starosta informoval o jednání s tím, že zjara dojde ke zpevnění krajnice.
  4. Starosta podal informaci o zaměstnávání pracovníků na veřejně prospěšné práce a zaměstnání nového pracovníka pro potřeby obce.
  5. Místostarostka informovala o schválení dotace na přestavbu objektu požární zbrojnice z evropských fondu, která nám byla Státním zemědělským investičním fondem v Brně schválena, starosta čeká na výzvu k podepsání smlouvy. Celá akce musí být nejprve financována z vlastních zdrojů obce a následně v roce 2013 nám bude proplaceno 90% vynaložených fin. prostředků (bez DPH), tj. cca 307 tis. Kč.
Vytvořeno dne: 19.11.2011

Přílohy

Obec Služátky © 2007-2024