Obec Služátky

Nové fotografie

Zasedání zastupitelstva obce dne 2. 9. 2015

Úvodní strana » Úřední deska » Zasedání zastupitelstva obce dne 2. 9. 2015

Zde stručný výpis, úplný zápis v příloze.

Výpis ze zápisu č. 6 ze zasedání Zastupitelstva obce Služátky ze dne 2. 9. 2015 ve Služátkách čp. 8

1. Odpadové hospodářství: stanovení potřeb obce pro zajištění svozu odpadu. Hlavním bodem jednání zastupitelstva byla problematika sběru, přepravy, využívání a odstraňování komunálních odpadů vyprodukovaných fyzickými osobami na území obce. Tato činnost je v současnosti prováděna firmou AVE na základě smluvního vztahu z roku 2005 do 31. 12. 2015 tak, že náklady na tuto služby ve výši 550 Kč na každého občana a vlastníka RD, ve kterém není hlášena k pobytu žádná fyzická osoba, nejsou motivační ke třídění odpadu, obci dále vznikají další náklady za kontejnery na tříděný odpad a přistavení kontejnerů na nebezpečný a objemný odpad – viz doplatek cca 50% nákladů z rozpočtu obce oproti vybraným platbám od poplatníků. Nově stanovená poptávky by měla zahrnovat komplexně sběr, svoz a odstraňování komunálních odpadů podle vyprodukovaného množství, abychom dosáhli snížení nebo nezvyšování nákladů a zároveň motivovali občany ke třídění odpadů. Předmětem poptávky by byl:

  • Sběr, přeprava, využívání a odstraňování směsného komunálního odpadu od fyzických osob shromážděného v kovových nebo plastových popelnicích o objemu 110 l (nejméně jedenkrát za 14 dní) – cca 60 až 70 ks
  • Sběr, přeprava a využívání tříděných složek komunálního odpadu (sklo 1 kontejner, plasty, včetně PET 1 kontejner),
  • Zajištění sběrných nádob na jednotlivého složky tříděného odpadu a stanovení míst pro jejich optimální využití
  • Sběr přeprava, využívání a odstraňování objemného odpadu (dle potřeby nejméně jedenkrát ročně), popř. zajištění přebírání objemného odpadu od fyzických osob v dostupné vzdálenosti na určeném místě (např. ve sběrném dvoře)
  • Sběr, přeprava a odstraňování nebezpečných složek komunálního odpadu,
  • Vedení evidence odpadů dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně zpracování a předání hlášení
  • Pravidelné zajištění svozu a vyprazdňování sběrných nádob (bez ohledu zda pravidelný svoz připadne na dny pracovního volna).
  • Dále by pro občany obce bylo výhodně, aby se poptávka týkala i zajištění místa v dostupné vzdálenosti (např. ve sběrném dvoře na Rozinově) pro shromažďování a přebírání od fyzických osob nebezpečných odpadů, biologicky rozložitelných odpadů rostlinného původu (např. posekaná tráva, plevel apod.), kovů, pneumatik a elektrozařízení, protože by občané bez ohledu na plánované svozy, by mohli sami odevzdávat tyto odpady přímo době provozu sběrného dvora, a to bez ohledu na úplatu.

Členové ZO se dohodli, že se dále individuálně budou zabývat touto problematikou, dnešní náměty upřesní po diskusi na příštím jednání ZO. Dále starosta informoval, že od pátku 11. 9. do neděle 13. 9. 2015 budou přistaveny na velkoobjemný odpad a nebezpečných odpad kontejnery v Josefodole u Kabrhelů a ve Služátkách u budovy OÚ. Občané budou o tomto informování na úřední desce OÚ a informační tabuli v Josefodole. zapsala: Fritschová Ve Služátkách dne 5. 9. 2015

Vyvěšeno dne: 05.09.2015

Přílohy

Obec Služátky © 2007-2024